طرح «مأموریت کتابخانه من» مدل ایده آل اداره کتابخانه ها:
مهدی رمضانی در دیدار با کتابداران قرچک، ورامین و پیشوا گفت: ایده آل من این است که تمامی کتابخانه ها بر اساس طرح «مأموریت کتابخانه من» اداره شوند؛
مهدی رمضانی در دیدار با کتابداران قرچک، ورامین و پیشوا گفت: ایده آل من این است که تمامی کتابخانهها بر اساس طرح «مأموریت کتابخانه من» اداره شوند؛ در این مدل، مدیریت کتابخانه شامل انتخاب منابع، برگزاری برنامههای فرهنگی، ساعت کار و... توسط کتابداران کتابخانه تنظیم میشود؛ چراکه اقتضای هر کتابخانه بسته به منطقهای که در آن واقع شده، متفاوت است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد ۲۳ آذرماه طی سفر به شهرستان ورامین و دیدار با کتابداران شهرستانها قرچک، ورامین و پیشوا، به پرسشهای آنها پاسخ داد.
پیگیری برای رفع مشکلات سامانه «سامان»
مهدی رمضانی در پاسخ به درخواست یکی از کتابداران مبنی بر رفع مشکلات نرمافزار سامان، اظهار داشت: این نرمافزار در ابتدا برنامهای برای مخاطبان و مراجعان کتابخانههای عمومی بود و امروز بیشتر برای مدیریت کتابخانههای عمومی از آن استفاده میشود. عدم بهروزرسانی این برنامه از نظر نرمافزاری و سرور، باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است. مشکلات فنی این نرمافزار در حال بررسی است و به زودی رفع میشود.
تغییر مدل عضویت در کتابخانههای عمومی
دبیرکل نهاد در خصوص تغییر مدل عضویت در کتابخانههای عمومی گفت: نحوه عضویت در کتابخانههای عمومی به زودی تغییر خواهد کرد و در مدل جدید همه مردم با کد ملی برای استفاده از مخزن عضو کتابخانه هستند. به جز مخزن، پنجره خدمات خواهیم داشت و هر شهروندی بر اساس خدمت مورد نیاز خود عضو میشود. همچنین درجهبندی کتابخانهها بر اساس تعداد خدمات، برنامهها، متراژ کتابخانه و امکانات انجام میشود؛ بنابراین اگر کتابخانهای با متراژ بالا، مثلاً دو خدمت ارائه دهد، درجهاش پایین میآید و این موضوع در بین همکاران ما به ازای تشویقی پیدا میکند.
طرح «مأموریت کتابخانه من» مدل ایدهآل اداره کتابخانهها
وی تصریح کرد: ایده آل من این است که تمامی کتابخانهها بر اساس طرح «مأموریت کتابخانه من» اداره شوند؛ در این مدل، مدیریت کتابخانه شامل انتخاب منابع، برگزاری برنامههای فرهنگی، ساعت کار و... توسط کتابداران کتابخانه تنظیم میشود؛ چراکه اقتضای هر کتابخانه بسته به منطقهای که در آن واقع شده، متفاوت است. ما دستگاهی خدماتی هستیم و باید شرایط حضور حداکثری مراجعان را فراهم کنیم به گونهای که مردم حامی و پیگیر جدی کتابخانههای عمومی باشند.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.